Monday, August 8, 2016

Time

Kesian blog ni, nampak sangat bila aku stress baru aku cari die.
Lagi stress bila aku taip pakai iPad pastu dia asek kuar auto correct
Aku stress
Poyo je nak stress bagai, macam masalah besar sangat je

Sekarang kurang nya aku lega lah sikit bila aku cerita kat kau ye
Sekarang kurang nya aku tahu kau memang tak boleh respon pung, Aku tak harap kau respon.
Sekarang kurang nya aku tahu aku tak bercakap dengan orang.
So kau terima jelah apa yang aku nak luahkan. Ok.

Pagi ni, aku pergi opis, macam macam benda jadi.
Tapi aku tak tahu kenApa aku tak rasa pape.
Tak rasa sedih.
Tak rasa penat.
Aku seronok, macam beban tu dah pergi.

Aku tengah merangkak, dan daripada situ aku belajar untuk berjalan.
Dan pada waktu tu aku perlukan orang untuk pimpin aku.
Dan bila aku jatuh. Dia akan sambut aku.
Yang boleh pinjamkan bahu bila aku menangis.
Setiap saat aku jatuh dan menangis.
Dia tak berhenti untuk cakap benda yang sama.
Setiap saat. Setiap minit. Setiap jam. Setiap waktu.
Dia ada dekat situ.
Setiap kali mata aku mula nak berkaca, dia seka air mata tu dari jatuh.
Dia tenangkan hati aku.

Aku tak Mintak dia ada dengan aku selalu, tapi aku harap dia ada waktu aku perlukan dia.
Waktu aku jatuh.
Waktu aku lemah.
Waktu aku tarik nafas yang panjang, kawan.
Waktu aku kata aku tak perlukan kau.
Waktu aku kata aku lapar, dia belikan aku makanan yang aku nak.
:)




No comments:

Post a Comment

Sedapnya ayam goreng Opah masak ini. Terima Kasih Opah!